MENÜ

Csak egy példa a modernebb korból:

 

Mondeo 93-98 gyártott modelleknél jelentkező hiba:

Csökkent motorteljesítmény, motorműködési zavarok hidegindítás után. 

A hibát nem ismerő műhely a hibakeresést egy diagnosztikai vizsgálattal kezdi, mely eredménytelenül végződik, a diagnosztikai műszer nem talál hibát. Következő lépés a motor szerkezeti vizsgálata: kompresszió mérés, gyújtás vizsgálat, érzékelők, áramkörök műszeres és manuális ellenőrzése. A műhely szinte teljes műszerparkjának felvonultatásával, szerelői hozzáértéssel. Sok munka óra után valószínűsíthető lesz, hogy talán a légtömegmérővel van probléma. Az alkatrész cseréje után az autó ismét kifogástalanul működik, és mindenki elégedett lesz. A szerelő, mert megtalálta a hibát, az ügyfél pedig azért, mert látta hogy a műhely mindent elkövetett a javítás érdekében, és ha több tízezer forint árán is de ismét jó a gépkocsi.

 

A hibát már tapasztalatból ismerő szakműhely szerelője, már az ügyfél elmondása, a hibajelenség leírása alapján valószínűsíti a hibát. Következik egy próbaút, ahol igazolást nyer a szerelő feltételezése. A javítás 2db speciális csavar speciális szerszámmal történő kiszerelése után, a légtömegmérő érzékelőinek tisztítása. A javításra fordított idő és energia töredéke a más műhelyben ráfordítottaknak, a fizetendő számla egy-két ezer forint. A végeredmény ugyan az, mégis micsoda különbség.

 

A javítást végző szakszerviz szerelője sem okosabb, sem pedig ügyesebb nem volt más műhelyben dolgozó szaktársánál, csak helyzeténél fogva ismerhette a hibát, és annak javítását.

 

Ilyen és hasonló jellegű hibák fiatalabb évjáratú gépkocsikkal is előfordulhatnak, és elő is fordulnak.

 

 

Asztali nézet