A korábban jól működő műszaki vizsga rendszert kormányzati szintről vezérelve, az utóbbi években alaposan felforgatták, elsősorban uniós előírásokra hivatkozva.
Több, vizsgán használt számítógépes programot vezettek be. A sajtóban gyakran hallhattuk, olvashattuk, hogy a változtatásokra azért van szükség, mert a számítógépek elfogulatlanul tudnak dönteni az autó műszaki állapotát illetően. Ez csak részben igaz! Semmilyen számítógépes műszerrendszer, soha nem lesz alkalmas egy autó műszaki állapotának megítélésére. A mai rendszer is úgy működik, hogy néhány vizsgálati adatot a vizsgabiztosok kézzel visznek be a gépbe, miután szubjektív módon megítélték az állapotot.
A műszaki vizsga tárgykörébe utalták az adat felvételezést is, ami olyan részletességgel kéri az autóra jellemző adatokat, ami már a józanész határait súrolja, illetve átlépi. A műszaki vizsgába integrálták a környezetvédelmi vizsgálatot (zöldkártya) is. Hogy ez mikor fog korrekt módon működni, azt valószínűleg senki sem tudja. A jelenlegi, vizsgával kapcsolatos szabályozás egyes részei, köszönő viszonyban sincsenek az élet realitásaival.
Korábban az autók legnagyobb része a közlekedési hatóság (KPM, KözlekedésiFelügyelet, ma NKH) telephelyén működtetett vizsgabázison vizsgázott.A vizsgajogot liberalizálták, ezáltal számos magán cég jutott vizsgáztatási lehetőséghez. Ez azt eredményezte, hogy az autókat zömében magasabb költségen kell vizsgáztatni,mint a közlekedési hatóság (ma már) csökkentett kapacitású vizsgahelyén lehet.
Ha egy autós szeretné levizsgáztatni autóját, akkor a következő lehetőségei vannak:
1, A közlekedési hatóságnál vizsgaidőpontot kér, (tel: Székesfehérváron 22-312-806)és az adott időpontban vizsgára állítja járművét, amit előtte vagy megvizsgáltat egy szerelővel, vagy nem. (16.290.-)
2, Beül autójába, és felkeres egy független vizsgabázist vagy előzetes bejelentés után, vagy a nélkül. Ebben az esetben is, a jármű műszaki előkészítését az ügyfélnek kell biztosítani. (kb: 20.000 Ft- tól 24.000 Ft-ig)
3, Megbíz egy vizsgáztatásra szakosodott vállalkozót, aki nem rendelkezik műszaki háttérrel, csak „beleül” az autóba és valahogy levizsgáztatja azt, vagy a közlekedési hatóságnál, vagy független vizsgabázison. Ebben az esetben is, a jármű műszaki előkészítését az ügyfélnek kell biztosítani. (kb: 25.000 Ft- tól 35.000 Ft-ig)
4, Megbíz egy műhelyt, vagy szerelőt, aki megvizsgálja, megjavítja a gépkocsit, majd levizsgáztatja azt egy független vizsgabázison, az adminisztrációs feladatokat is magára vállalva, és „kerek” szolgáltatást nyújtva. (35.000 Ft-tól 40.000 Ft-ig)
5, Megbíz egy műhelyt, vagy szerelőt, aki megvizsgálja, megjavítja a gépkocsit, majd levizsgáztatja azt a közlekedési hatóság vizsgahelyén, az adminisztrációs feladatokat is magára vállalva, és „kerek” szolgáltatást nyújtva. (26.000 Ft-tól 34.000 Ft-ig)
A zárójelben lévő összegek az alkalmazott árakat mutatják.
A gépkocsi előzetes megvizsgálásának a költségeit csak a 4-5 verzió tartalmazza.
A gépkocsi esetleges javítási költségei a fenti összegeket megnövelik.
A fenti lehetőségek mindegyike működik, csak az ügyfélen múlik melyiket választja.
Egyes esetekben a legolcsóbb, máskor a legdrágább verziót célszerű választani.
Ha nem megfelelő az autó állapota, akkor veszik a vizsgadíj.
(Független vizsgahelyeken, a vizsgáztató számítógépes program adta kereteken belül lehetőség lehet néhány nap haladékra, ami az autó megjavítására felhasználható.)
Szervizünkben (általában) a műszaki vizsgáztatás 5. verzióját végezzük, és ajánljuk ügyfeleinknek.